A külföldi piacra lépés egyszerre új lehetőségeket és hatalmas kihívásokat tartogat magában. Vannak, akik le tudják küzdeni ezeket és nagy sikerre tesznek szert, azonban sokakat maga alá teperhet a próbatétel. Te melyik csoportba akarsz tartozni?
Bár a nemzetközi siker sok tényezőtől függ, az exportmarketing nagy szerepet játszik benne – az a vállalkozás, amely nincs megfelelően felkészülve erre a nagy lépésre, bele is bukhat.
A marketingben kulcsfontosságú a megalapozott stratégia és piacismeret, a külpiacra lépés esetében pedig egyszerűen elengedhetetlen. Sokan a belföldi marketing stratégiával indulnak az országhatáron túlra, így pedig elkövetik a legnagyobb hibát, amit tudnak.
Az exportmarketing célja, hogy segítse a vállalkozásokat a célpiacok megértésében, a termékek vagy szolgáltatások megfelelő pozicionálásában és a hatékony kommunikációban a potenciális vásárlókkal.
Egy hatékony exportmarketing stratégia segíthet a vállalkozásoknak meghatározni a legígéretesebb piacokat, megismerni a helyi vásárlói szokásokat és preferenciákat, valamint kialakítani olyan értékesítési és marketingüzeneteket, amelyek vonzóak a célközönség számára.
Az exportmarketing során kialakítjuk a vállalkozás külföldi marketingstratégiáját, amiben olyan elemek találhatóak, mint például az árpolitika, vagy a folyamatok megtervezése és kiértékelése.
A piackutatás segít megérteni a célpiacot, a vásárlói magatartást, a versenytársakat, a piaci trendeket és a helyi szabályozásokat. Tisztában kell lenni azzal, hogy kik a potenciális vevők, nekik mik a vásárlási szokásaik, és milyen üzenetekre reagálnak a legjobban - elvégre hogy adod el, ha nem tudod, kinek kell?
Ez biztosítja azt, hogy a termékek vagy szolgáltatások eljussanak Tőled a végfelhasználóig a külföldi piacon. Azt a csatornát kell választani, amivel a lehető leghatékonyabban lehet elérni a célcsoportot - viszont megeshet, hogy ez egy jóval hosszabb út, mint belföldön.
Ahhoz, hogy nemzetközi szinten is sikeres legyen vállalkozásunk, nem elég nekünk megismerni a célközönséget - a célközönségnek is meg kell ismernie minket. Ki kell építenünk a bizalmat, hiszen az emberek többsége a hazai, megszokott márkákat részesítik előnyben egy ismeretlennel szemben.
A mai világban már elengedhetetlen az online jelenlét. Ez adja meg azt a löketet, amivel elindulhatsz a nemzetközi piac felé.
Segítségével kapcsolatot tudsz építeni nem csak a potenciális partnerekkel, hanem a potenciális ügyfeleiddel is. Így megismernek, kialakul a bizalom és elköteleződnek melletted.
Az online marketing eszközöknek köszönhetően így új ügyfeleket szerzel és növelheted a bevételt. Ezek lehetnek például a SEO, a PPC, a közösségi média vagy akár az e-mail is.
A sikeres külpiacra lépés alapos tervezést, elemzést és felkészülést igényel.
Készítsd el saját vállalkozásod elemzését a választott, nemzetközi piacra szabva üzleti elemzések segítségével. Fontos megjegyezni, hogy nem minden termék exportképes, így mielőtt belevágsz, mindenféleképpen győződj meg róla, hogy piacképes a termék és a céged is!
Ez az elemzés és a piackutatás megadja azt a kiindulópontot, ami elengedhetetlen a külföldi piac meghódításában!
Légy nyitott exportmarketingben jártas, tapasztalt szakértők segítségét igénybe venni!
Az export egy olyan nagy lépés, ami elhozhatja a nagy sikert, azonban könnyen beletörhet a bicskád, ha nem megfelelően készülsz fel a kihívásokra. Ezért érdemes egy olyan tapasztalt export értékesítő segítségét kérni, aki pontosan tudja, hogy mely piacra milyen módon érdemes bevezetni vállalkozásodat!
Iratkozz fel a hírlevelünkre még ma, és navigálj magabiztosan az exportmarketing világában.